Különböző emblémázott tárgyakat az év bármelyik szakában lehet ajándékozni, az ügyfélkör bővítése érdekében, de az ünnepek tájékán különösen ajánlott. Ilyenkor az emberek egyébként is meglepik egymást kisebb-nagyobb szuvenírekkel, így a reklámajándék is aktuálissá válik.
Igaz, ezekben az időszakokban főleg a szezonális, vagyis az adott ünnephez kapcsolódó reklámajándék válik be, de ha nem előre gyártattuk le, akkor nem probléma ilyesmit választani. Ugyanis rengetegféle karácsonyi, újévi vagy éppen húsvéti vonatkozásban előállított reklámajándék közül lehet válogatni, így mindenkinek meg lehet találni a megfelelőt.
Amennyiben csak népszerűsíteni szeretnénk a cégünket, nem feltétlenül csak a célközönség körében, akkor az apróbb tárgyak válnak be leginkább. Ha már meglévő ügyfeleket ajándékoznánk meg, akkor célzottabb is lehet a reklámajándék. Ha pedig partnerekről, leendő üzlettársakról van szó, akkor az exkluzív kategóriában érdemes keresgélni, hogy ebből is látszódjon, komolyak a terveink és fontos számunkra az együttműködés.